Datalan

Ako premeniť digitálnu revolúciu na príležitosť

25.01.2017

40% firiem nebude do 10 rokov existovať – a možno sa to týka aj vás. Výzvou dneška totiž nie sú nové technológie, ale nároky novej generácie zákazníkov.

Firmy, ktoré jej neprispôsobia svoje fungovanie, skončia. Návodom na prežitie je vyťažiť z digitálnej éry maximum a priniesť zákazníkom výnimočný zážitok. Ako na to? Príkladov je mnoho.
Niekedy stačí len odstrániť jedno políčko v online formulári, aby sa aj viac než stopercentne zvýšil profit firmy. Funkčný responzívny web môže tiež zvýšiť počet platiacich zákazníkov niekoľkonásobne. Príkladom je tiež služba Uber, ktorá posunula využitie mobilnej technológie úplne novým smerom, či bankový účet Number26, kde za všetko hovorí spätná väzba zákazníka: „Jednoducho to milujem. Takto by sa malo robiť bankovníctvo!“  Zo slovenského trhu môže byť inšpiráciou napr. využitie biometrického podpisu u najväčšieho telekomunikačného operátora. Priniesol nielen zníženie nákladov – vďaka úspore 40 ton papiera, ale tiež zlepšenie servisu pre zákazníka. Ďalšie inšpiratívne príklady, ale aj konkrétne tipy, ako inovácie preniesť do vlastnej praxe, vám vieme predstaviť osobne. Ak sa chcete dozvedieť aké sú trendy a možnosti v oblasti zlepšovania customer experience, čítajte ďalej.


Bez spokojného zákazníka neprežijete
Podľa prieskumov spoločnosti Forrester až 7 z 10 biznis lídrov považuje práve customer experience za kritický moment v ich snahe uspieť na trhu. Svet IT sa už preto neorientuje len na potreby koncového zákazníka, ale na jeho výborný zážitok a príjemný pocit pri používaní informačných systémov. To predstavuje veľkú výzvu nielen pre IT branžu, ale predovšetkým pre firmy. Spoločne musíme pochopiť životy zákazníkov, vnímať zmeny prichádzajúce s novou mladou generáciou užívateľov, a nájsť spôsob, ako ich osloviť, zaujať a uspokojiť ich čoraz vyššie nároky.

Adaptácia na zmeny nie je možnosť
Je to nevyhnutnosť. Hlavnými témami, ktorým by sme mali venovať pozornosť, sú globálne výzvy oblastí Data, Connection & Connectivity. Napríklad: ako spracovať veľké množstvo dát z rôznych zdrojov, od senzoriky, cez prepis hlasu až po rozpoznávanie tvárí a emócií. Ako využiť inteligentné technológie pre lepší predaj služieb a moderné zákaznícke centrá. Ako preniesť internet vecí do každodenných služieb ľuďom. Ako reálne profitovať z výhod personalizovaného oslovovania zákazníkov. A ako ich nielen vtiahnuť do deja a získať ich záujem, ale ich priamo zapojiť a vytvoriť si s nimi dlhodobý vzťah.
Podľa zistení renomovaného marketéra a angel investora Petra Shankmana, až 88% firiem verí, že zákazníkom poskytujú “excelentné” služby a zážitok. Nanešťastie, len 8% ich zákazníkov si myslí to isté. Svojimi skúsenosťami to potvrdil aj slovenský trh, preto sa aj my zaoberáme konkrétnymi riešeniami, ako nestratiť zákazníka 21. storočia.

Internet vecí bude čoskoro aj vašou realitou
Aj keď sa odhady odlišujú – podľa Gartnera bude v roku 2020 bude v sieti 26 mld zariadení, Cisco hovorí o 50-tich, Intel o 200 a IDC dokonca o 212 miliardách zariadení, isté je jedno. Bude sa to týkať aj vás. A ide o výzvu, ktorú firmy musia riešiť už dnes. Na Slovensku sa v súčasnosti rozbiehajú prvé siete, ktoré budú slúžiť na dátový prenos zapojených zariadení. Ako konkrétne využiť fenomén IoT už teraz priamo v praxi zaujíma podľa nášho prieskumu viac než 50% predstaviteľov slovenských firiem.
Cieľom IoT je zjednodušenie života, komfort pri využívaní služieb a najmä ich personalizácia, v duchu hesla Služby kvalitne, rýchlo a adresne. Uplatnenie nájde všade – od výroby a energetiky, cez zdravotníctvo, či školstvo, až po obchod a každodenné procesy, nielen vo firmách, ale predovšetkým v našich životoch.

Personalizácia vás zaujíma, ale neviete ako na to?
Napriek tomu, že personalizácia je kritériom, ktoré bude v budúcnosti rozhodovať o vašom úspechu, v praxi sa jej potenciál stále nevyužíva. Podľa nedávneho prieskumu až 40% firiem z Fortune 500 nebude do desiatich rokov existovať, ak svoj model fungovania neprispôsobia novej generácii zákazníkov. Ako teda v bežnej praxi jednoducho a najmä bez veľkých investícií „napasovať“ služby presne na potreby a očakávania rôznych typov zákazníkov? 
Zaujímavé riešenie na slovenský trh prináša aj DATALAN, v podobe firemného vyhľadávača, ktorý rozumie reči a významu slov, sám sa učí a zdokonaľuje vo vyhľadávaní, dokáže prinášať relevantnejšie výsledky oveľa rýchlejšie a použiteľný je pre široké spektrum segmentov od predaja, servisu až po vzdelávanie a verejnú správu.
Našim zákazníkom sme tiež predstavili horúcu novinku – Sandmana, smart nástroj na princípe umelej inteligencie, ktorý dokáže prečítať a spracovať dáta z rôznych zdrojov, a prepojiť ich s inými internými registrami aj verejnými databázami, vďaka čomu môžete vy osloviť zákazníka len s takou ponukou, ktorá je pre neho relevantná.

Inteligencia v biznise: spájame sily ľudí aj strojov
Dnes už sú realitou napr. aj inteligentné technológie, ktoré z výkladu obchodu rozpoznajú postavu, konfekčnú veľkosť či vek okoloidúcich a odporučia im tovar na mieru. Sú dokonca citlivé na emocionálne stavy ľudí, a tak vedia odhadnúť, či sa zákazníkom prezentovaný produkt páči. Známy výrok, že nič nie je nemožné, prechádza práve teraz do reality. V dobe exponenciálneho rastu a vývoja technológií sa naše obzory rozširujú a je len na nás, ako nové možnosti využijeme.
DATALAN disponuje silným tímom nadšencov a expertov zároveň, ktorí technológiami a trendmi žijú a vedia využiť globálne inovácie aj priamo v slovenských podmienkach biznisu, a tak zmeniť fungovanie firiem a ich služieb v prospech moderných zákazníkov. Vy ako naši zákazníci máte práve teraz výbornú príležitosť premeniť digitálnu revolúciu na svoju výhodu.

Kontakt pre médiá

Ivana Dorozló

Marketing & PR manager
DATALAN, a. s.
+421 917 127 775

Chcete sa o našich riešeniach dozvedieť viac? Dohodnite si stretnutie s našimi odborníkmi.