Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Ako pracovať z domu bezproblémovo a bezpečne?

Home office je v súčasnej eskalujúcej pandémii jeden z účinných nástrojov, ako chrániť zdravie zamestnancov a pomôcť znížiť mobilitu a kontaktovanie sa veľkých skupín ľudí. Aj na Slovensku, na ktorom práca na diaľku do-teraz nebola rozšírená, sa téma efektívneho fungovania v režime home office dostáva do popredia.  Okrem  manažérskych  zručností  pri  riadení  tímu  na  diaľku  si  však  vyžaduje  aj kooperáciu s CIO, ktorý by mal myslieť na všetky  technologické  podmienky  práce  desiatok ľudí z domova. Magazín NEXTECH zhrnul množstvo rád, tipov a skúseností od expertov do špeciálneho vydania prílohy HomeOffice, ktorej cieľom je pomôcť ľuďom zorientovať sa v dnešnej zložitej dobe.

Technický riaditeľ a CIO z DATALANU Rasťo Koutenský v ňom predstavuje 7 technických podmienok na bezpečnú a bezproblémovú prácu.

Ktoré technické podmienky treba zvládnuť pre bezpečnú a bezproblémovú prácu z domu?
  • Home Office manuál – vďaka nemu bude každému vo firme jasné, kde, kedy a ako má robiť.
  • Podpora tímových lídrov – nastavenie HO režimu je typické riadenie zmien, čiže change management. Dôležité je zameriavať sa nie tak na aktivitu ako na výsledok.
  • Technické zabezpečenie – procesy a systémy je potrebné zmeniť tak, aby boli dáta dostupné aj pre HO – a to, pravdaže, s ohľadom na bezpečnosť.
  • Dostupný a funkčný IT support – je potrebné mať tím alebo dedikovaného človeka, ktorý bude zamestnancom k dispozícii na prípadne poradenstvo a konzultácie.
  • Prechod na paperless office/eOffice – práve HO v mnohých firmách naštartoval proces digitalizácie dokumentov a ich prechod do online podoby.
  • Nastavenie Home Office v praxi – na základe presného zmapovania podmienok a požiadavok na HO možno urobiť „template“ pre jednotlivé pozície a nasadenie HO v praxi
  • Audit a návrh opatrení – HO je šanca pre firmu zrevidovať stav svojho vybavenia, ale aj fungovania a efektivity práce.

TU si môžete stiahnuť pdf prílohu HOME OFFICE kde sa dozviete viac.

Pozor na bezpečnosť

Intenzívny  prechod  do  digitálneho  prostredia,  online  komunikácia  a  práca na diaľku – to všetko zvyšuje nároky na kybernetickú bezpečnosť. Na čo by sa mali firmy v záujme maximálnej bezpečnosti zamerať? Bezpečnostné rady prináša Cyber Security expert Jan Böjtös.

„Ransomvéroví útočníci pritvrdzujú pridaním kódov, ktoré dokážu vašu ochranu zmiasť. Preto je životne dôležité nasadiť bezpečnostné mechanizmy, monitoring a nástroje na reakciu pre všetky koncové body, siete a systémy a inštalovať aktualizácie hneď po ich uvoľnení.“ odorúča Jan Böjtös. V prílohe sa dozviete aj to, ako ochrániť cloud aj smart zariadenia či zabrániť pokusom o prekonanie strojového učenia.

Zdroj: pcrevue.sk

Táto stránka nie je optimalizovaná pre Internet Expolrer a nemusí fungovať správne.
Odporúčame použiť modernejší prehliadač.