Rezervačný systém OMEGA: Prehľadne, jasne a efektívne - DATALAN
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Rezervačný systém OMEGA: Prehľadne, jasne a efektívne

Prehľadnosť, jasnosť a efektívnosť rezervovaných termínov a workflow pacienta v rámci celého nemocničného zariadenia. To sú výsledky nasadenia rezervačného systému OMEGA u klienta Národný onkologický ústav v Bratislave a Gynekologicko pôrodnícka nemocnica Koch. Vďaka tomuto riešeniu sme dosiahli nezávislosť od pripojeného informačného systému – kedykoľvek používateľné v praxi s ktorýmkoľvek iným informačným systémom.

Systém prináša jednoduchý a efektívny manažment pacienta. Cieľom bolo znížiť byrokraciu, zvýšiť komfort pri sledovaní rezervovaného termínu a dostupnosť medzi jednotlivými oddeleniami a pracoviskami. Klientom NOÚ aj GPN Koch a následne pacientom sme tak priniesli výhody pripomienok na objednaný termín, sledovania vlastného termínu a zefektívnenie objednávania tak, aby bol maximálne využitý čas návštevy pacienta.

Prehľad, nezávislosť, bezpečnosť
Riešenie OMEGA sme ako technologický dodávateľ využili kvôli jednoduchosti webového klienta, nezávislosti, bezpečnosti a hlavne nenáročnosti pre úpravu na mieru presne podľa pracovných postupov jednotlivých pracovísk. DATALAN mal ako dodávateľ nemocničného informačného systému ORDINIS pre nemocničné zariadenie jednoznačnú úlohu – priniesť hotové riešenie možné okamžite nasadiť do prevádzky. V prípade nasadenia rezervačného systému OMEGA zohrávala úlohu jednoduchosť implementácie t. j. jednoduché prepojenie cez dátové rozhranie. „Najviac si na tomto riešení ceníme väčšiu prehľadnosť vyťaženosti pracovísk a lepšiu optimalizáciu objednávania termínov pacienta aj v závislosti od iných už objednaných termínov.“ hovorí Jozef Macko, vedúci oddelenia informačných technológií v NOÚ. Očakávané výsledky ako efektívne nakladanie so zdrojmi nemocničného zariadenia – personálnymi aj medicínskymi akými sú zdravotnícke technológie, sa nám vďaka systému OMEGA podarilo splniť. Unikátnosťou tohto riešenia sú napríklad SMS notifikácie či QR kódy pre jednoduchšiu, rýchlejšiu a efektívnejšiu prácu.

OMEGA v NOÚ číslach

NOÚ patrí medzi našich prvých zákazníkov, ktorí využívajú výhody moderného rezervačného systému. Nástroje OMEGA využíva v rámci NOÚ vyše 95 aktívnych pracovísk čo znamená, že sa na nich skutočne plánujú a vybavujú pacienti. Od 1.apríla 2019 bolo počas úvodného obdobia používania do systému prihlásených 290 unikátnych používateľov, ktorých tvoria lekári a sestry zariadenia. Naplánovalo sa 212 368 termínov pre 37 808 unikátnych pacientov, vrátane opakovaných termínov či termínov na viacerých pracoviskách. Pacientom bolo zaslaných 25 785 SMS správ, ku ktorým sa pridali 9 944 odpovedí od pacientov. Okrem toho sa „píplo“ 16 103 unikátnych pacientov dokopy až 43 339 krát. „Pípnutím“ sa môžu robiť rôzne akcie ako napríklad oznámenie, že je pacient v nemocnici, naplánovanie termínu do čakárne, potvrdenie slotov na konkrétnych pracoviskách a mnoho ďalších. Za posledného pol roka bolo 35 780 unikátnych pacientov označených akciou „Prišiel do nemocnice“, čo tvorí 100 076 akcii (vrátane opakovaných návštev).

Systém OMEGA sme v NOÚ nasadili najskôr na Oddelenie rádiodiagnostiky a neustále sme ho rozširovali, a do budúcna budeme rozvíjať aj parkovací systém prepojený s už rezervovanými termínmi pacienta, čím dosiahneme lepšie využitie parkovacích miest len pre pacientov.

Okrem NOÚ už OMEGA zjednodušuje prácu a je plne nasadená aj v GPN Koch, vďaka čomu môže sanatórium manažovať svojich pacientov online. S využívaním rezervačného systému začínajú aj Nemocnica Poprad a Liptovská nemocnica s poliklinikou Liptovský Mikuláš, kde postupne nasadzujeme plný rozsah funkcionalít.